یکی از مهترین معیار های که در خرید یک سرور اچ‌پی باید مد نظر قرار گیرد نوع سرور اچ‌پی شامل تاور یا رک مونت بودن آن است. یک زیر ساخت قوی با قابلیت انعطاف پذیری بالا، موجب افزایش کارایی شده و دنیای جدید را به زیر ساخت های شما خواهد داد سرور اچ پی می تواند کانفیگ‌های گوناگونی را بر حسب نیاز شما داشته باشد. این دسته از سرورها بسیار انعطاف پذیر هستند و این امکان را به ما می دهد که بتوانیم بر حسب نیازهای کنونی و یا توسعه هایی که در آینده کاریمان ایجاد می شود، سرور را تقویت کنیم و قطعات مختلف را به آن ها اضافه کنیم.

سرور اچ پی ترکیبی از فناوری‌های گوناگون است. این فناوری‌ها گاه در نوع خود بی نظیر هستند و بسیار از آن‌ها نیز در جهان رتبه اول را دارند. بیشتر پردازنده‌هایی که در سرور اچ پی به کار برده می‌شوند، ساخت شرکت اینتل هستند. این شرکت نیز به مانند شرکت HPE یکی از پیشگامان تولید پردازنده در جهان است. در سرور اچ پی می توان از یک تا چهار پردازنده را به کار گرفت

 سرورهای HP همواره جزء پرفروش ترین محصولات بوده و از جمله این زیرساخت ها محسوب می‌گردد. سرورهای اچ پی به همراه مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف برای مدیریت، ذخیره‌سازی اطلاعات و تجهیزات جانبی، قابلیت ارائه سرویس‌های مورد نیاز برای سازمان‌ها و محیط‌های کاری با کیفیت فوق را دارا می‌باشد.سرورهای رده  Proliant به سه گروه Rackmount و  Tower و   Blade تقسیم شده‌اند. سرورهای  Tower و  Rackmount در مدلهای۱۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ ارائه شده است.

سرور اچ پی امروزه سلطان اکثر دیتاسنترهای بزرگ و کوچک در سرتاسر دنیاست. اکنون شرکت‌ها و سازمان‌های زیادی در سرتاسر دنیا از سرور اچ پی استفاده می‌کنند. به همین خاطر شاید بتوان گفت که اکنون تجهیز دیتاسنتر به معنای به کار بردن سرور اچ پی است . سرور اچ پی بر حسب نیازهای گوناگون شبکه‌هایی سازمانی می‌تواند در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید شود. برخی از آن ها با ترکیب سایر تجهیزات وابسته می‌توانند فضای یک رک را پر کنند و برخی دیگر از آن ها تنها به ابعاد یک کیث ساده رایانه شخصی است.

پرفروش ترین سرورهای اچ پی

HPE ProLiant DL380 Gen10 4214R 1P 32GB-R P408i-a NC 8SFF 800W PS Server HPE ProLiant DL380 Gen10 6248R 1P 32GB-R S100i NC 8SFF 800W PS Server
سرور اچ پی سرور اچ پی
  • Intel® Xeon® Scalable 4214R
  • 32GB (1x 32GB) RDIMM
  • None ship standard, 8 SFF drives supported
  • One HPE 800W Flex Slot Universal
  • Intel® Xeon® Scalable 6248R
  • 32GB (1x 32GB) RDIMM
  • None ship standard, 8 SFF drives supported
  • One HPE 800W Flex Slot Universal